معین الحق

سعی کنیم یاور حق باشیم

معین الحق

سعی کنیم یاور حق باشیم

جمع اوری یادداشتهای شخصی و برخی نظرات و دیدگاهها . مطالب علمی لزوما نظر نویسنده نمیباشد و چه بسا مطالبی را به عنوان یادداشت در اینجا نوشته ام تا مجددا به انها مراجعه کنم و درباره انها فکر کنم. نقل مطالب نویسنده باید با اجازه باشد.

کودتای اقتصادی / از فتنه 88 تا فتنه 97

دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۱۷ ب.ظ


درباره اوضاع اقتصادی کشور دو نگاه وجود دارد یکی بدبینانه و دیگری خوشبینانه.
نگاه خوشبینانه این است که مسئولین اقتصادی صرفا سهل انگاری کردند و با بی تدبیری تمام ماشین اقتصاد کشور را تا لبه پرتگاه بردند اما هیچ گونه غرض و اندیشه پلیدی در این میان نبوده.
نگاه دوم ان است که کشور در حال دسته و پنجه نرم کردن با یک کودتاست.
اما نه کودتای نظامی
و نه یک کودتای فرهنگی
بلکه با یک کودتای اقتصادی مواجهیم که در این کودتا عده ای به جهت مبارزه با نظام و عده ای به جهت کسب سود مادی به این بحران اقتصادی دامن میزنند.
نتیجه بحران اقتصادی میتواند منجر به :
1 . نا امیدی مردم ،
2. تضعیف ساختار اقتصادی و اسیب پذیری مولفه های قدرت اقتصادی کشور و در نتیجه تاثیر گذاری ان در منطقه
زمینه سازی برای بحران های اجتماعی
3. سرگرم شدن مسئولین به بگومگوها و مشکلات داخلی و در نتیجه غفلت از مسائل بین المللی
4. و در اخر باج خواهی کشورهای استکباری در این بلبشوی اقتصادی است.
البته این دیدگاه هرچند بدبینانه وبه نوعی امنیتی است اما علائم صدق ان در داخل و خارج قابل مشاهده است که از جمله ان علائم :

۱. چنین بحران اقتصادی از قبل قابل پیش بینی بوده و بسیاری از کارشناسان نسبت به ان تذکر داده اند اما چرا مسئولین امر از وقوع ان جلوگیری نکرده و تدبیر لازم را نیاندیشیده اند ؟
۲. از سوی دیگر دشمن بارها اعلام کرده که هدف از تحریمها فشار بر ملت ایران است.
۳. بعضی از اجیران داخلی وابسته به خارج نیز با ارسال نامه به دولت مستکبر امریکا تقاضای بحران افرینی اقتصادی را به هدف ضربه به نظام مطرح کرده اند.

با وجود این شواهد و شواهد دیگر، ایجاد یک کودتا ی اقتصادی توسط دشمن و همراهی برخی از عوامل داخلی خواه مغرضانه یا سهل انگارانه بسیار قوی به نظر میرسد هر چند که نسبت قطعی چنین مطلبی خارج از این نوشتار و فعلا در مقام تحلیل و بررسی احتمالات هستیم.

البته کشورما کودتاهای نظامی و شبه نظامی بسیاری را به خود دیده که دشمن در هیچ یک موفق نبوده. در عرصه جنگ نرم و کودتای نرم نیز دشمن هرگز نتوانست به اهداف اصلی خود برسد که نمونه بارز ان کودتای نرم سال 88 بود.
اما 9 سال بعد از سال 88 اکنون در کودتای اقتصادی تیرماه 97 شاهد عرصه جدیدی از جنگ و دشمی بیگانگان و دستهای داخلی انها هستیم. فتنه تیرماه 78 و 88 با فتنه اقتصادی تیرماه 97 از این جهت که هر سه در راستا و برپایه نارضایتی عمومی شکل گرفت مشترکند .
در یک جمع بندی میتوان گفت ضربه ای که در طول دو ماه فتنه اقتصادی 97 به اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولین به همراه ایجاد مشکلات مالی برای اکثریت مردم داشت بسیار بیشتر از ضربه ای بود که در طول هشت ماه فتنه 88 متحمل شد.

این که مسئولین تا چه حد در مقابل این فتنه هشیارهستند و نحوه مقابله با این فتنه اقتصادی – که متاسفانه تا کنون هم تاثرات مخرب فراوانی هم داشته است - چگونه است و راهکارهای برون رفت از ان ، مساله ای است که باید مسئولین امنیتی و اقتصادی هر چه سریعتر نسبت به ان اندیشه کنند و دستگاههای مختلف در این زمینه گرفتار حزب بازی و سیاست ورزی های جناحی نشوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۵
معین الحق ..

نظرات  (۲)

عالی مطلب درست به نظر میرسد و به امر امام خامنه ای هوشیاری مردم را می طلبد. در پناه الله پیروز باشید.
(:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی