معین الحق

سعی کنیم یاور حق باشیم

معین الحق

سعی کنیم یاور حق باشیم

جمع اوری یادداشتهای شخصی و برخی نظرات و دیدگاهها . مطالب علمی لزوما نظر نویسنده نمیباشد و چه بسا مطالبی را به عنوان یادداشت در اینجا نوشته ام تا مجددا به انها مراجعه کنم و درباره انها فکر کنم. نقل مطالب نویسنده باید با اجازه باشد.

چه زمانی و چگونه دعا کنیم برای حاجی شدن؟

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴ ق.ظ

در برخی روایات هست که در شب 17 و 19 و 21 و 23 ماه مبارک رمضان از خداوند سفر حج را مسالت کنید.

متن حدیث :
سَلُوا اَللَّهَ اَلْحَجَّ فِی لَیْلَةِ سَبْعَ عَشْرَةَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ فِی تِسْعَ عَشْرَةَ وَ فِی إِحْدَى وَ عِشْرِینَ وَ فِی ثَلاَثٍ وَ عِشْرِینَ مِنْهُ فَإِنَّهُ یُکْتَبُ اَلْوَفْدُ فِی کُلِّ عَامٍ فِی لَیْلَةِ اَلْقَدْرِ وَ فِیهَا کَمَا قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ .

🌺اما چگونه از خداوند سفر حج را طلب کنیم ؟ 🌺

عبد اللَّه بن فضل می‌گوید: به حضرت صادق علیه‌السلام عرضه داشتم، قرض زیادی به عهده دارم، عائله‌مندم، قدرت بر حج ندارم مرا دعایی بیاموز که از برکت آن دعا توفیق حج پیدا کنم؛ امام فرمود: به دنبال هر نماز واجب بخوان:

«اللّهمّ صلّ علی محمد و آل محمد و اقض عنّی دین الدنیا و دین الآخرة»

خداوندا! درودت را نثار محمد و آل محمد کن، و دین دنیا و آخرت مرا ادا بنما.

گفتم:‌ای فرزند رسول خدا، دین دنیا برایم معلوم و روشن است، دین آخرت چیست؟ فرمود: دین آخرت حج است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۲
معین الحق ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی