معین الحق

سعی کنیم یاور حق باشیم

معین الحق

سعی کنیم یاور حق باشیم

جمع اوری یادداشتهای شخصی و برخی نظرات و دیدگاهها . مطالب علمی لزوما نظر نویسنده نمیباشد و چه بسا مطالبی را به عنوان یادداشت در اینجا نوشته ام تا مجددا به انها مراجعه کنم و درباره انها فکر کنم. نقل مطالب نویسنده باید با اجازه باشد.

۵۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

لاتالتلل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۴۶
معین الحق ..

  اصول کافی ج2ص459 / قال رسول الله صلی الله علیه وآله :

اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ .

 هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید.   

 

  نهج البلاغه خطبه 176  / قال امیرالمؤمنین علیه السلام :

وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ، وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ ، وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ .

بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی کند؛ وهدایت گری است که گمراه نمی سازد ؛ وسخن گویی است که دروغ نمی گوید .        

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۴۵
معین الحق ..

شیعه در اصطلاح دارای معانی مختلفی است و بسیاری از محققین به این نکته در اثار خود توجه نکرده اند و لذا دچار شبهه شده اند. 

از مهمترین معانی شیعه میتوان به موارد زیر اشاره کرد : 

1 . شیعه به معنای کسی که خلیفه بلافصل بعد از پیامبر صلی الله علیه و اله را بالنص ، حضرت علی علیه السلام میداند. 

2  .  شیعه به معنای دوستدار و محبّ حضرت علی (علیه السلام).
3 . شیعه یعنی کسی که حضرت علی (علیه السلام) را از عثمان برتر می داند و در مقابل شیعه علی (علیه السلام) شیعه عثمان قرار دارد.
4 . شیعه کسی است که حضرت علی (علیه السلام) را از عثمان و دو خلیفه نخستین و همه صحابه برتر می داند.

به عنوان مثال اگر در تاریخ میخوانیم که شافعی (امام شافعیه از فرق اهل سنت)  و یا " ابن عبد ربّه اندلسی " (متوفای 328 ق) صاحب کتاب عقد الفرید متهم به شیعی گری بوده معنایش این نیست که انها علی علیه السلام را خلیفه بلافصل پیامبر صلی الله علیه و اله میدانسته اند ،  بلکه به معنای این است که انها دوستدار و محب علی علیه السلام بوده اند و یا او را از سایر خلفا برتر میدانسته اند و الا مسلم است که انها سنی مذهب بوده و به خلافت اولی و دومی و سمی هم معتقد بوده اند. 

و یا اگر میخوانیم که شیعیان کوفه به امام حسین علیه السلام نامه نوشتند مراد شیعه به معنای اول نیست. 

به کتاب رسول جعفریان : تاریخ تشیع در ایران ، مراجعه شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۱۹
معین الحق ..

مسعدة بن صدقه از راویان کثیر الروایه است. بعضا روایات او نیز از روایات مهم است.  اما  توثیق او محل بحث است. در بحث اینکه در شبهات موضوعیه نیاز به بینه داریم یا خیر ،‌ مدرک روایت اوست که اگر کسی  در توثیق او شبهه نکند میتواند بگوید که در شبهه موضوعیه نیاز به بینه داریم.

تهذیب الأحکام؛ ج‌7، ص: 226

. عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ  سَمِعْتُهُ یَقُولُ کُلُّ شَیْ‌ءٍ هُوَ لَکَ حَلَالٌ حَتَّى تَعْلَمَ أَنَّهُ حَرَامٌ بِعَیْنِهِ فَتَدَعَهُ مِنْ قِبَلِ نَفْسِکَ وَ ذَلِکَ مِثْلُ الثَّوْبِ یَکُونُ عَلَیْکَ قَدِ اشْتَرَیْتَهُ وَ هُوَ سَرِقَةٌ أَوِ الْمَمْلُوکِ عِنْدَکَ وَ لَعَلَّهُ حُرٌّ قَدْ بَاعَ نَفْسَهُ أَوْ خُدِعَ فَبِیعَ أَوْ قُهِرَ أَوِ امْرَأَةٍ تَحْتَکَ وَ هِیَ أُخْتُکَ أَوْ رَضِیعَتُکَ وَ الْأَشْیَاءُ کُلُّهَا عَلَى هَذَا حَتَّى یَسْتَبِینَ لَکَ غَیْرُ ذَلِکَ أَوْ تَقُومَ بِهِ الْبَیِّنَةُ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۰۵:۳۶
معین الحق ..

این نوشته در چهار بخش تنظیم شده است :

بخش اول : زن در عهد قدیم

بحش دوم : زن در عهد جدید

بخش سوم : زن از دیدگاه بزرگان مسیحی ( که خود شامل دو قسمت است : دیدگاه قدما و معاصرین )

بخش چهارم : نگاه انسانی اسلام به زن

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۹
معین الحق ..

برخی افراد کم اطلاع و مبلغین مسیحی ضمن ایجاد تردید در عزاداری های اسلامی و از جمله عزاداری امام السعداء و الشهداء حضرت ابی عبد الله الحسین  علیه السلام ، عزاداری و سوگواری و زنده نگه داشتن اسوه های فضیلت و شجاعت و انسانیت را امری خلاف شان انسان و بازگشت به عقب میدانند ، در حالی که زنده نگه داشتم یاد خوبان و پاکان و الگوهای اخلاق ، همان زنده نگه فضائل انسانی در جامعه است.

این در حالی است که این افراد در مذهب خود اعمالی شنیع تر و زشت تر از آنچه در تصور بگنجد مرتکب میشوند . 

گو اینکه در پی کتمان حقیقت هستند و خود را به بی خبری زده اند.

این فیلم گوشه ای از عزاداری های مسیحیان است که در حالتی شنیع ،ضمن برهنه کردن خود با خرده شیشه های تیز بدن خود را خون آلود میکنند. حال خود قضاوت کنید.

 لینک این فیلم در آپارات: عزاداری مسیحیان +

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۸
معین الحق ..

در این نوشته 9 مورد از تناقضات کتاب مقدس نوشته شده که علی رغم خوش بینی فراوان باز هم هیچ راه توجیهی برای انها به ذهن نمیرسد.

تناقضات کتاب مقدس

 

کتاب مقدس دارای تناقضات زیادی هست که با وجود تلاش کلیسا راه توجیهی برای بسیاری از انها باقی نماده از جمله تناقضات کتاب مقدس عبارت است از

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۴
معین الحق ..

شخصیت حواریون در کتاب مقدس چگونه معرفی شده است ؟

در این نوشته به چگونگی معرفی شخصیت حواریون در کتاب مقدس در ضمن 9 بند پرداخته و در خاتمه به طور خلاصه نظر اسلام را درباره حواریون بیان میکنیم.لازم به ذکر است که در کتاب مقدس چهره حواریون بسیار زشت ترسیم شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۳
معین الحق ..

چکیده ای از این بحث :

این نوشته پس از بررسی اسناد کتاب عهد جدید به این نتیجه میرسد که :

انتساب کتاب مکاشفۀ یوحنّا به یوحنّای حواری و انتساب هفت نامۀ پولس به وی، هیچ اختلافی وجود ندارد و در بقیۀ کتابها به رغم اعتقاد کلیسا برای صحت انتسابشان به مؤلّفین سنّتی آن، نقّادان کتاب مقدس نظرات و دلایلی دارند که این انتساب را تایید نمی­کند. (بنابراین از حیث سند نمیتواند حجت باشد)

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۲
معین الحق ..

کدر کتاب مقدس کمتر پیامبری را میتوان یافت به که به وی نسبت ها و تهمت های عجیب و غریب و زشت نزده باشند. در این نوشته به چگونگی معرفی پیامبران و بیوگرافی اجمالی آنان در کتاب مقدس میپردازیم.

 

کمتر پیامبری را می توان در کتاب مقدس یافت که آماج تهمتها و نسبت های ناروا نبوده باشد از حضرت ابراهیم، یعقوب و موسی علیهم السلام گرفته تا حضرت مسیح.

 

بیوگرافی اجمالی پیامبران و شخصیت های برجسته کتاب مقدس چنین است:

" به خدا پرخاش می کنند ، زن و کودک شیرخواره را سر می برند، بت میپرستند، بتکده می سازند، با زن شوهر دار زنا می کنند و سپس همسر وی را می کشند. زنازاده و فرزندان فاحشه اند، از شدت شراب خواری مست می شوند، خیانت می کنند، به خدا دروغ می بندند، فحاشی میکنند و ... "

آنچه گفته شد بیوگرافی معلمانی است که خداوند در کتابمقدس برای بشریت گسیل داشته ، اکنون شایسته است با انبیا کتاب مقدس بیشتر آشنا میشویم !

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۱
معین الحق ..